Wednesday, August 13, 2014

Яана аа, Монгол явахдаа юу өмсөх вэ?

Мэдээж энд байдаг бүх монголчууд адилгүй ч, миний ойр тойрны найз нөхөд Монгол явах болоход "Яана аа Монгол явахдаа юу өмсөж, ямар цүнх барина аа " гэж ярих нь олонтаа. Намайг явахад ч  "миний найз юу өмсөнө өө? яах уу? ийх үү" гэсэн яриа өрнөсөн билээ.

Иймэрхүү сэдвээр бичсэн ганц нэг нийтлэл ч цахим ертөнцөөр аялж яваа харагдсан. Үнэндээ би Монголдоо амьдарч байсан бол мөн адил шинэ байранд амьдарч, үнэтэй жийп унаж, булган дээл нөмрөхийг хүсэх л байсан байх. 

Хэдэн жилийн өмнө дотны нэгэн найз охин зуны амралтаараа төрсөн нутгийн жолоо залжээ. Найз маань Монголын нэгэн томоохон банкны хаалгаар даавуун богино өмд, онгорхой углааштай, нүүрний будаггүй, дээрээс нь үүргэвч үүрчихсэн явж ортол "тоож" үйлчлэх хүн олдоогүй гэдэг. Энэ зун тэрээр нүдээ бүлтэртэл гоёод явсан юмсан, хүмүүс хэрхэн хандаа бол? 

Хувь хүний биш нийгмийн зайлшгүй хандлагаар үүссэн "гангархал" -ыг яалтай. Хэнд ч буруу өгөх шаардлагагүй мэт санагдана. Харин нийгэм болоод хүн хөгжих тусам "гангархал, аархал"-ын байдал буурч хэн нэгнээ өмссөн зүүснээр биш, хүнлэг, оюунлагаар нь "дугаарлан" харьцдаг болоосой гэж хүснэ. 

Яана аа, надад Монгол явахдаа өмсөх Лобутоны (Christian Louboutin) гутал, Луй Витоны (Louis Vuitton) цүнх байхгүй. 

Цуглуулах дуртай дотуур хувцсан дээрээ ганц гар таталгүй авдаг Диор (Christian Dior), Шанел (Chanel) -ын усаа түрхчихээд хөл, бие нүцгэн яваад очвол хүн тоож харьцдаг болов уу таминь ээ? 



No comments:

Post a Comment