Wednesday, June 25, 2014

Манайхан, танайхан...

Хадам ээж, эгч, дүү болон тэдний гэр бүл манайхаар цөөнгүй зочилж байснаас би зочилж байсан удаагүй. Энэ зун тэднийхнээр зочлох боломж олдсон бөгөөд ойрын хэдэн өдөр аялалд бэлтгээд сайхан байна. Хол, ойрыг үл харгалзан аялж зугаалах туйлын дуртай миний хувьд хамгийн их сэтгэл хөдөлдөг мөч бол ачаагаа бэлтгэх. 

Миний юуг яаж багтаах манай нөхөрт падлий ч байхгүй. Тодруулбал хэнд ямар бэлэг авахыг би л шийднэ. Учир нь бид хоёр гэр бүл бологсод. Нэгэн тооныг түшин боссон хоёр багана. 

Өөрөөр дахин тодруулбал бид хоёрын үгсийн санд манайхан, танайхан гэдэг үг хэллэг байхгүй. Хөгжилтэй болгох үүднээс "бэлэг"-н дээр жишээ авлаа. 

Хараад, сонсоод байхад гэр бүлийн хосууд "манайхан, танайхан" -ыг сайнаас илүү муугаар хэрэглэх ажээ. Би номоо бичих явцад хийсэн судалгаагаар ч энэ асуудал эхнэр нөхрийн муудалцах нэгэн том шалтгаан болдог нь ажиглагдсан. Ингээд би "Туслахыг минь зөвшөөрөөч" номноос бяцхан хэсгийг орууллаа.

"Манай монголчууд гэр бүлсэг сайхан ард түмэн. Гэвч хэт туйлшран манайхан танайхан гэх утгагүй асуудал хосуудын хооронд гарах нь элбэг. Та хоёр эхнэр нөхөр гэж би тодотгон хэлье! Нэгэн гэр бүлийг үүсгэсэн хүмүүс атал яагаад манайхан, танайхан гэдэг арчаагүй хөгийн үг хэллэг танай гэрт гараад ирэв? Эцэг эх, ах дүү нараа хүндлэн хайрлах нь зүйн хэрэг. Гэвч тэд нартай холбоотой асуудлаас болоод эхнэр нөхөр бололцсон та хоёр муудалцахыг би л хувьдаа тэвчихгүй. Эцэг эх, ах дүү та бүхэн ч гэсэн нэгэнт бүтээсэн нэгнийхээ амьдралд хөндлөнгөөс бүү оролцооч. Өөрсдийнхөө ачааг өөртөө үүрч нэгэндээ нэмэр болохгүй ч нэрмээс болохгүй амьдархыг хичээ. Үхэл зовлон, өвчин эмгэг, баяр цэнгэл тохиох үед нэгнийхээ дэргэд байлгүй л яахав харин өдөр тутмын амьдралд нь садаа болж хов жив хутгаж байхаа больцгооё. Хадам, худууд эв найртай байх нь хосын амьдралд вирус үүсгэхгүй байх нэлээд том шалтгаан. "

Өөрсдийнхөө амьдралд дүгнэлт хийж үзээрэй. Засаж, залруулах зүйл бий бол оройтохгүй. 

Гэр бүлийн аз жаргал хайр дурлал, эв найр, амар амгалангаас эхлэнэ. 

No comments:

Post a Comment