Friday, May 16, 2014

Монголоороо "гадааджих" юмсан

Хэд хоног хэт халж орой сэрүү унахаас нааш гэрээс цухуйхгүй байх сайхан шалтаг надад олдлоо. Үзэж амжаагүй шоу, дуусгаж чадаагүй кино үзэж монгол хошин шог сонирхох ч зав гарав. 

Маск продакшиний нэгэн хошин шог үзээд инээхээсээ илүү эмээх сэтгэл төрөв. Гадаадад олон жил болсон хүмүүс монгол зан заншил, ахуй, хэл соёлоо хэрхэн мартаж (мартсан дүр эсгэж) буйг нэгээхэн өнцгөөс чадварлаг харуулжээ. 

Багагүй хугацаанд өндөр хөгжилтэй оронд амьдарч, аялж явахдаа төрөл бүрийн сэтгэлгээ, яриатай монголчуудтай таарчээ. Дээрх хошин шогийн гол дүр шиг ганц нэг хүмүүстэй таарсанаа нуух юун. 

Би хувьдаа Монголоороо "гадааджих" юмсан гэж боддог. Шинэ дуучид хамтлагийг танихгүй нь үнэн ч Харангын Лхагваа, Никитоны Батчулуун, Болд, Сараа, Ариунаа, Жавхлан, Баясгаланг мэдэхгүй гэж мэлзэхгүй. Үгийн баялаг минь муудсан байж мэдэх ч монгол хэлээ мартсан гэж тэнэглэхгүй. Өглөөний нойрноос намайг чанасан кофений үнэр сэрээдэг ч сүүтэй цайнаас гарсан гэж дөвчигнөхгүй. 

Уран хас балет, Учиртай гурван толгой дуурь, Тамгагүй төр жүжгээ үзээгүй байж Холливудын Кодак театрын гадаа авхуулсан зургаар онгирдоггүй байгаасай гэж хүснэ. 

Ингээд надад тохиолдсон хөгжилтэй ч жаахан ичмээр явдлаар дуусгая. Монголд очоод 33-ны заслаа хийлгүүлнэ гэж зүтгэсээр ах эгч хоёроо даган энгийн нэгэн лам ахынд очлоо. Ном уншиж дуусах дөхлөө гэж бодсон би цүнхээ уудлан мөнгө гаргаж ирэн тоолж гарлаа. Ах, эгч хоёр маань хоёр талаас өвдгөөрөө зэрэг "нударч" эхлэв. Би ч хэрэг бишдсэнийг мэдээд бушуухан эгчийнхээ өвөр дээр тоолж байсан мөнгөө шидэж орхилоо. Эгч маань багсайсан мөнгөнөөс багцаалдан авч ламд өргөөд бушуухан гарцгаав. Хэдэн төгрөг өгөхөө бэлдэж ирээгүй би мөнгөө тоолж өгөхөөс өөрөөр яаж өгөх аргаа олоогүй нь тэр. Харин ах, эгч хоёр маань бөөн инээдэм болгон гэрийнхэнд дэлгэж би "онигоонд"орох нь тэр ээ. Дараа би мөнгөө бэлдээд дугтуйнд хийгээд очих болно.   

No comments:

Post a Comment