Tuesday, May 6, 2014

Хөнгөн хэрнээ гүн

Америк найзууд, хадмууд сүүлийн үед миний блогийг ихээр сонирхох боллоо. Надаас залхдаггүй манай хуучин ажил өнгөрсөн долоо хоногт дахин ажлын санал ирүүлжээ. Тохирсон ёсоор даргатайгаа өглөө уулзахаар очтол манайхан бүгд л охин том болж байна уу гэхийн оронд ном гаргасанд чинь баяр хүргэе. Блог бичиж байгаа гэж сонссон юуны тухай вэ гэж шалцгаав. Зарим нэг намайг сайн мэдэхгүй нөхдүүд чамайг бичдэг гэж мэдсэнгүй үгүй мөн сонин юм аа гэх нь дуулдана. Түүн дотроос хамгийн их асуусан асуулт бол "юуны тухай бичдэг вэ?" гэсэн өгүүлбэр байв. 

Охины тухай, үс минь хэр ургасан тухай асууна байх гэж бодож очсон би эхэндээ бага зэрэг сандраад авлаа. Удсан ч үгүй дарга хүүхэн намайг дагуулсаар уулзалтын өрөөнд орж ашгүй намайг олон хүний ижил асуултаас булзааруулж орхилоо гэж дотроо би баярлав.

Дарга уулзалтын тохилог памбагар сандлыг тухтай налан сууснаа "за тэгээд юуны тухай бичдэг вэ?" гэх нь тэр. Би чадлынхаа  хэрээр тайлбарлалаа. Чимээгүй сонсож байсан дарга "алив нэг жишээ хэл дээ" гээд намайг ярихыг хүлээн уулзалтын чухал сэдэв энэ л байсан аятай өөдөөс эгцлэн ширтэв. 

Миний бичлэгийг хайхрамжгүй уншвал зарим хүмүүст миний амьдралын хөнгөн сэдэв шиг санагдана. Тайлор Свифтийг өмд гуталны тухай дууллаа гээд л нэг хэсэг шуугисан даа? Яг л тиймэрхүү сэтгэгдэл төрөх байх. Энгийн хэрнээ хэзээ ч дуусдаггүй эсвэл хэтэрхий хөнгөн болохоор хүн бидний мартчихдаг сэдвээр бичих гэж оролддог юм. 

Ямар санал надад тавих гэж байгааг одоо л сонсох жинхэнэ уулзалтандаа орох нь уу гэтэл дарга бүсгүй уулзалтаа ном ёсоор үргэлжлүүлж буй мэт чухал царайлан "блогийнхоо нэрний утгыг дахиад жишээгээр тайлбарла даа" гэх нь тэр. 

Хэсэг ярьж ам халж зоригжсон би хэнэг ч үгүй бардам царайлан бас л энгийн дээ. Дэлгүүр ороод дэлгүүрийн түрдэг тэргийг буцааж байранд нь тавьдаг, хогоо энд тэнд хаядаггүй, хүнд чин сэтгэлээсээ тусалдаг, боломжийнхоо хэрээр зөв хүн байхыг л хүссэн утгатай. Ажлаа ч халтуурдалгүй сайн хийдэг хүн байх гэсэн маш жижигхэн санаа агуулж байгаа гэж ажил төрөлтэйгөө холбож амжив. Дарга толгой дохьсоноо "жижиг санаанаас том санаа дүүрдэг ..." гээд олон сайхан магтаалын үгээр харамгүй шагналаа. Тэр бүхнийг оруулбал ёстой жинхэнэ өөрийгөө рекламдсан хэрэг болох байх. 

Хэлсэн үгнээс нь сонсоход ямартай ч өөрийнхөө монголоор бичдэг санааг англиар ойлгуулж чадсан бололтой. 

No comments:

Post a Comment