Sunday, May 24, 2015

Бүжээ биш Бүжин, Энэрэл биш Энэрлэн

Миний охины нэрийг Бүжин гэдэг. Хүмүүс ихэвчлэн (заримдаа би ч хүртэл) Бүжээ гэж дуудаж, бичнэ. Бүжээ гэхээр шал өөр нэртэй болчихож байгаа юм. 

Нэрэнд их учир бий гэж би боддог. Тухайн хүн нэрээ юу гэж дуудуулах хүсэлтэй байгааг нь бусад хүмүүс хүндлэх учиртай. 

Миний Tess болсонд 2 шалтгаан бий. Монгол нэрийг маань цэвэр дуудаж чадах хүн энд огт байхгүй. Тэр ч байтугай монголд зөв дуудах хүн цөөхөн байлаа. Цэрэннямаа гэдэг нэрийг Цэрэнням гээд "аа" -г нь орхиход л бүтэн утгаа алдахаас гадна сонсголонгүй болж надад таалагдахаа больдог. 

Дараагийн шалтгаан нь хүүхэд байхдаа олсон санаа тул одоо бодоход инээдэмтэй.  "Working girl" нэртэй кинотой холбоотой. 

Өнгөрсөн долоо хоногт би охинд маань сайн сургууль олж өгсөн сайхан сэтгэлтэй монгол охинд илгээмж явуулахдаа хүүхдийнх нь нэрийг буруу бичсэн байснаа хожимдож мэдээд санаа хичнээн зовов оо. Үүгээр дамжуулан уучлалт хүслээ. Энэрлэнг Энэрэл гэж бичээд явуулжээ. Намайг уучлаарай. 

Хүний нэрийг бичихдээ, дуудахдаа бодолтой хандаж байя л гэсэн бяцхан санааг хүргэх гэсэн юм. 

За ингээд хувцас хатаагчны сэрүүлэг ч дуугарлаа амжуулах ажил их тул түр баяртай. 


2 comments:

  1. Neriig songohdoo bas sain bodoj baih heregtei.
    Herev giiguulegch usgeer tugssun l bol zaaval egshig zalgaj duudna, ugui bol ugiin adagt orson giiguulegchiig geeh l boldog.
    Tiimees hen negen gadaad ch umu mongol huniig neriig n zov duud gehees iluu anh ner uguhduu olon zuiliig bodoh heregtei.
    Jishee n visa card dr hevlegdeh neriin usgii too, passport, undur alban tushaald ajillaa gehed ajliin oroonii gadna bolon shireen deerh nernii sambar yamar haragdah uu geh met tegeed medeej utga tuguldur talaas n bodoh yostoi bolov uu.

    ReplyDelete
  2. Mash zov sanaag hondson bn.Ner ogoh tal deer neeree negen tom sedev bichij boloh sanaa torloo.
    harin negent ogson neriig bol hundleed zov duudah n bas neg saihan soyol. Thanks :)

    ReplyDelete